Re: problemer med snmp og mrtg

Hvis du undersøgte lidt mere på sslug.dk/mrtg ville du komme til:

http://www.sslug.dk/mrtg/sslug_mrtg.html,

hvor en snmpd.conf fil er angivet sammmen med tilhørende mrtg.cfg fil.

> SNMP Error:
> receiving response PDU: Connection refused
> SNMPv1_Session (remote host: "cisco" [192.168.1.100].161
>                   community: "public"
>                  request ID: 382213747
>                 PDU bufsize: 8000 bytes
>                     timeout: 2s
>                     retries: 5
>                     backoff: 1)
> SNMPGET Problem for ifInOctets.2 ifOutOctets.2 sysUptime sysName ifDescr.2
> on pu
> blic@cisco
> SNMPGET: Failed to reach target: "2:public@cisco". I tried multiple times!
> [...]

kan du skrive
ping cisco?
er public defineret på cisco'en
har du prøvet med
snmpget cisco public ..... (sådan ca).

Jeg har ikke selv fanget oplysninger fra en router, så jeg kan ikke hjælpe
mere, men har den et webinterface, hvor du kan konfigurere dens snmp eller
en telnetadgang el. lign.

/Nikolaj