Fejl - Signal 11 - under install af RH7

Jeg har et problem med at få installeret Red Hat 7.
Under opstarten af et program, der hedder Anaconda (hvad det så ellers
bruges til???)
melder den at den har modtaget et signal 11, og derfor lukker alt og alle...
Derfor kommer jeg aldrig til nogen egentlig installationsprocedure, men jeg
er
ivrig efter at få det lagt ind.

Det skal siges, at jeg ikke kender meget til installation af Linux, men nok
kender UNIX generelt.
Desuden har jeg i forvejen installeret win98 og win2K. De kører fint i
dualboot, vha win2K's bootmanager. Det er et ABit BE6 bundkort, hvilket
betyder at den harddisk, der skal installeres på, er tilsluttet den på
bundkortet indbyggede HighPoint Ultra DMA/66 controller.

Jeg har hentet en speciel installationsdisk, der kan genkende highpoint
chipsættet, og det ser ud til at blive genkendt, men jeg får stadig den
fejl, at Anaconda har modtaget signal 11, og derfor lukker alt ned. Jeg fik
samme fejl, også uden den specielle installationsdisk.

CDROM'en er tilsluttet en almindelig IDE controller, dvs der sidder faktisk
2 cd drev på den sekundære IDE kanal.
Hvad er der galt, jeg synes ikke jeg kan finde noget information om dette
problem nogen steder, og Red Hat virker ikke særlig checkede omkring deres
understøttelse af mere eksotisk hardware??

Jeg har ikke lyst til at fjerne min nuværende harddisk fra
highpoint-controlleren og flytte den til den almindelige IDE, fordi der jo
reelt set burde være noget ekstra hastighed, samt at den er opsat korrekt i
de 2 microsoft produkter.

Så jeg håber, der er andre der har haft samme problem, og løst det uden at
flytte/erhverve en ekstra HD til den almindelige IDE.

mvh Ebbe Thorsen

Follow ups