From: Yngve Lund Nielsen [mailto:yngve.nielsen@xxxxxxxx]
Sent: 10. november 2000 08:52
To: Teknik SSLUG (E-mail)
Subject: Re: [TEKNIK] Samba og danske bogstaver

On Fri, 10 Nov 2000, Meyland Peter wrote:

> Godmorgen
>
> Jeg er lige løbet ind i et lille problem.
> Jeg har en SAMBA server kørende på en RH6.2, hvorpå jeg har en række filer
> som indeholder danske bogstaver i filnavnet. Dette er i sig selv ikke
noget
> problem. Men jeg skal samtidig have et program kørende på RH'en som
> opdaterer en database og det giver problemer hvergang programmet møde
danske
> bogstaver i filnavnet. Hvad gør en klog????

Det goer en klog _ALTID_ at huske paa at man ikke bruger danske bogstaver
i filnavne... jeg har set problemer paa bl.a. Novell og Windows NT med at
du kopierer filer med danske tegn op, men naar du henter igen kan den ikke
finde ud af de danske tegn. Noget andet er... Windows bruger en anden
tegntabel (vidst nok 1250) og Linux bruger 850/865, dette er to
forskellige tegntabeller, og derfor vil du se at danske tegn ser underlige
ud fra Linux systemet af... men en god regel: lad vaere med at bruge
danske tegn i filnavne....

:o)

----
Born and raised by UNIX, married to Linux...

/ynni@xxxxxxxx
ITA-109
Tlf.: +45 46775538