Fra: Sxren Lambfk [mailto:linux.lambaek@xxxxxxx]
Sendt: 10. november 2000 10:37
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] MP3 database

Meyland Peter skrev i meddelelsen ...
>Hej SSLUGGER
>
>Er der nogle som har kendskab til et godt kommandoline vaerktoj som kan
tage
>en MP3 samling og laese ID3 taggen. Det hele skal sa puttes ind i en MySQL
>database som kan laeses via et web interface, evt skal melodien kunne
>afspilles ved klik pa en playliste icon.
>Det er et ufravigeligt krav at samme artist og samme melodi skal kunne
>optraede flere gange i databsen.

Jeg roder for tiden med en MP3 jukebox med web interface.
Det hele er baseret pa MySQL/Apache/Perl m.m.

Jeg har taget udgangspunkt i dette http://daemon.ratisbona.com/

Du skal dog vaere forberedt pa at debugge den lidt, da den ikke virker helt
OK
der er lidt fejl i nogle af scriptene, men kan du lidt perl eller bare har
lidt flair
for programmering/databser, sa kan det nemt repareres.
Jeg har endnu ikke min egen simplificerede version klar, men jeg arbejder pa
det.

Highlights:

Virker som en go gammel Wurlitzer, med sogefacilitet. Sange som onskes
bliver sat
 i ko og afspillet efter tur. Er der ingen sange i koen spilles random
numre. Der kan
saettes begraensning pa antal sange i koen m.m.

Der er statistik funktion. 10 TI onsker, m.m.

Upload af MP3 sange via webinterfacet, med support for ID3 tags.

Import af hele biblioteker med MP3 som en batch proces ogsa ved hjaelp at
ID3
tags.

Haber du kan bruge det til noget.

MVH