Re: lydoptagelse

Anders Bo Rasmussen wrote:
> Jeg burde nok have brugt et program til at optage med, som kunne
> smide .wav filer til standard output, og så have .mp3'er det med
> det samme.

Er det muligt? Det plejer at tage en bondegård at lave mp3 filer.
Og du skal konvertere data til mp3 hurtigere end du får dem fra
input.

> Hvilket program kan optage .wav til standard output?

Hvad med en
(cat wav_header; cat /dev/dsp ) | ..

Du skal så lave en wav header file med der svarer til dsp output
setting.

> Det skal helst også kunne indstilles til at holde op med at
> optage efter et bestemt stykke tid.

Mon ikke "dd if=/dev/dsp bs=44000 count=1000"
vil sample 1000 sekunder lyd, og udskrive den til stdout, forudsat at
dsp er sat til at optage mono 44000HZ.

--
    No matter how fast light travels it finds *
    the darkness has always got there first,  *  Carsten Svaneborg
	     and is waiting for it.           *   zqex at risoe.dk
	-- (Terry Pratchett, Reaper Man)      *