RPM forespørgsel på et filnavn

Hej !

Af og til beder RPM om at en given rpn-fil afhænger af en eller anden anden fil.
Spøregsmålet lyder, hvordan kan man spørge efter hvilken pakke en bestemt fil indeholder ?

Eks. jeg ville installere sndconfig-bla bla bla.rpm. Den siger så at den mangler en fil der hedd libsed.so (tror jeg nok det var) Hvordan får man RPm til at fortælle hvad for en RPM den fil ligtger i ? Problemet er jo at den ligesom mangler i systemet.

En anden ting er, kan RPM ikke bedes om at installere alle pakker som skal bruges for at den man er ved at installere ikke mangler nogen dependecies ?

Samt, bede RPm om at smide alle pakker, som er afhængige ef denne ud, samtidigt med man fjerner den ? Eks. en frisk RH7 installation, og man vil fjerne inetd. Så siger den at talk-server telnet-server og jeg skal komme efter dig afhænger af denne.

Og jaaaa, jeg har brugt en del tid i "man rpm" men ka ik greje det !

/Jesper

PS. Det var da vist en lang uforståelig smørre det her ;))