Re: Netscape: versioner, hastighed og nedgang

Anders M wrote:

> Det er den lock fil som ligger i dit eget home-dir.
> Altså
> rm ~/.netscape/lock

Du bør dog nok lige udføre denne lille check før du starter netscape igen.

[mike@oc20-117 ~] >ls -l ~/.netscape/lock
lrwxrwxrwx    1 mike     mike           19 Dec  5 09:39 .netscape/lock ->
194.234.20.117:1605
[mike@oc20-117 ~] > ps -ef | grep 1605
mike      1605     1  0 09:39 ?        00:02:06 /usr/local/netscape/netscape -no
mike      1606  1605  0 09:39 ?        00:00:00 (dns helper)
mike     17990 17781  0 13:22 pts/8    00:00:00 grep 1605
[mike@oc20-117 ~] >

fordi så kan du se en netscape med den pid som .netscape/lock peger på så
får du problermer med din cache, bookmarks osv, lidt trælst.

så er det nok sikrest at benytte kill på den process før du starter netscape
igen.

Netscape er normalt smart nok til at finde ud af om den pid som lock filene peger

på er i brug eller ej, og vil normalt selv slette lockfilen hvis den ikke kan
finde en process
med samme nummer. Men Det kan gå galt.

Jeg har ikke fulgt med i diskutionen, så jeg håber ikke jeg er for langt off
target :->.

mvh
    mike.

--