RE: RE: Brænde RH7 CD

> From: flemming bjerke [mailto:Flemming@xxxxxxxxx]
>
> Kan det have noget at gøre med den der md5sums??? Hvad laver den fil
> egentlig?

md5sums er en checksum på dit iso-image. Er dit image korrupt, vil
det være mere end *meget* usandsynligt at md5sums vil stemme.

Under Linux mener jeg man skriver noget i stil med: md5 filnavn
Derefter kontrollerer du at checksummen stemmer med det der står
i md5sums-filen.

Har du ikke en Linuxbox, kan du hente et Win-program til at checke
med:
MD5Setup.exe:   http://www.ich.org/icsr/
Jeg har dog ikke selv prøvet at bruge det.
Jeg har et dos-program jeg bruger. (Fordi jeg havde smadret min Linux,
den ene gang jeg havde brug for en md5sums!)

Det skal lige siges at jeg bruger Mandrake, men jeg går ud fra at man
også bruger md5sums i Red Hat.

--
Jan