Re: apache mod_gzip = 4x hurtigere websurfing?

> De fleste anvender komprimering (V42Bis) i analoge modemer.
> ISDN kan anvender hardware-komprimering eller software komprimering
> (det sidste er reelt kun windows brugere).

Software compression er noget lort.
ADSL og andre fastnet teknologier har ikke compression.

> Så det vil kun gavne:
> 1) rene tekst/html filer og lignende der let kan komprimeres
>     (ikke gifs, jpg, zip, tar.gz,...)
> 2) hvis ISP forbindelse til serveren er "langsom" dvs. flaksehals
>    så vil det hjælpe at der er færre data der skal sendes
>
> Ulempen er større belastning på serveren, specielt ved mange
> og/eller store filer.

Kun hvis man ikke gzip'er filerne i forvejen.
Alle statiske filer kan jo bare gzippes en gang for alle.
Det kan ogsaa hjaelpe paa 2, for ISP'en har selvf. en proxy der henter det
comprimerede, og derved spares forbindelsen fra ISP til server. Denne
forbindelse har ikke compression.

ion++