Re: SV: SV: ipnumre og firewall (potato)

Jonas Daugaard wrote:
> [...]

Ja, din kære Cisco har en eller anden 213.237.x.x IP. WOL route så alt
traffik til dine "indkøbte" IPere (som ikke har noget at gøre med
213.237.x.x addressen) over 213.237.x.x addressen.

> Og hvordan med de to IP'ere. Jeg ser ikke helt sammenhængen med at hvis man
> har to offentlige ip'ere på sin router at man så pludselig kan opsætte
> route-tabeller som tillader interne maskiner at få AL trafik på en given
> offentlig ip-adresse.

Det er fordi du har flere end to IPere, Cisco'en har stædigvæk en
(offentlig) IP i mit eksempel.

> Hvis man kan med to offentlige ip'er, som der står beskrevet i eksemplet,
> hvorfor er det så ikke muligt med éen? Altså route fra den offentlige til
> den interne og vice versa.

Fordi der rent faktisk er tre IPere i eksemplet.

> slags medie-converter fra ethernet til adsl, så jeg på den måde kan sætte
> reglerne op ét sted: På den maskine som deler internettet til det interne

Uhhh, det ville jeg også gerne have min Cisco til. Løsningen er at få
den til at køre i Brigede mode, men det understøtter WOL ikke :\\\.
--
Best Regards
Emil S. Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH2-DK