Re: ny kerne og nu virker DNS ikke

Jens Lauterbach skrev:

> [...]

Så MÅ du da ikke bruge bind på din firewall. Hvis du er nødt til
at gøre det alligevel, så kør den ihvertfald chroot'et. Der findes
opskrifter til linux.

> første sikre skridt på være at upgrade til bind 9 og næste skridt må
> være at flytte DNS til en DMZ maskine???

Men det er kompliceret at chroote bind, og den bliver alligevel
aldrig så sikker som djbdns (alternativ til bind):
http://cr.yp.to/djbdns.html

djbdns bruger iøvrigt så få resourcer at den vil kunne vinde
indpas på enhver unix maskine. Man kan f.eks. bestemme hvor
meget RAM den må bruge - og så nøjes den med et.

--
torben fjerdingstad        | GNU/linux-2.4.0-test5
tfj@xxxxxxxxxxxxxxx        |

Follow ups