Re: Redhat -> Mandrake

On Fri, 22 Dec 2000 08:00:40 +0100, Frank Damgaard <frda@xxxxxxxxxxxxx> wrote:

> User nummer og group nummer skal være den samme.
> Så derfor bør man oprette brugere i den nye installation med
> de samme numre som før.
> Ellers skal alle filer rettes (bøvlet).
> Brug
>    ls -l --numeric-uid-gid
> for at se uid og gid numre .
> Evt, kan man manuelt rette i /etc/passws, /etc/shadow og /etc/group

Det klarede den faktisk selv bare ved at stå et par timer.. :-))
Men nu ved jeg da hvad jeg skal gøre en anden gang.
Er det ligegyldigt hvilke numre de har hvis de bare er ens?
Nu havde Redhat valgt 500 mens Mandrake havde valgt 501.

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxxxxxxxx
webshop: http://www.linuxpusher.dk