Fra: Michael [mailto:michael@xxxxxxxxxxxxxx]
Sendt: 31. december 2000 13:24
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: [TEKNIK] Problem med proftpd

Hey

Jeg har et mindre problem med Proftpd serveren.
Jeg kan fint sætte den op og have den kørende osv osv.
Men problemet er at jeg ikke kan logge ind i det.

Serveren kører som standalone på en Red Hat 7. Under installationen af Red
Hat blev der self. oprettet en root acount, samt en ekstra brugerkonto som
de anbefaler man bruger i det daglige arbejde osv.
Når jeg forsøger at logge ind på FTP serveren med den brugerkonto jeg
oprettede under installationen af red hat så virker det fint, men hvs jeg
forsøger at logge ind med en bruger jeg har lavet ved hjælp af adduser, så
virker det ikke. Så får jeg bare en login failed...

Nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør galt?
Skal jeg gøre noget specielt for at give nye brugere rettigheder til at
benytte FTP serveren eller hvad?

- Michael

PS. Godt nytår til jer alle sammen.