Re: Ide-brænder

Gert Holtoft wrote:
> Er der en eller anden der har fået en HP-ide brænder ( 9150 )
> til at virke, på en win98 der kører på Mandrake 7.2/vmware-2.0.3
> Det vil være rart med lidt ideer.
Ikke her, men  jeg har fået nedeståede til at virke under RedHat 6.2:

HP CD-Writer+ 9100b

> Brænderen sidder som secondary master ( /dev/hdc / D )
Min sidder som secondary slave, men det har ikke noget at sige. Har du
læst anvisningerne i /usr/doc/cdrecord-*/README.ATAPI ?

Jeg blev nød til at kompilere min kerne om (som beskrevet i overstående)
for at få den til at virke ordentligt, men dette var vist ikke
nødvendigt da den sad alene på den sekundære IDE.
Problemet viste sig ved at cdrecord -scanbus fejlede første gang, men
kørtes den så igen umiddelbart efter, så kunne drevet findes.

Hilsen/Regards
    Klaus Vink