Re: repartitionering af /

Peter Makholm wrote:

> Bare et lille spørgsmål:

> Når du har /home /usr og /var på selvstændige partitioner, hvordan kan
> du så fylde 231 megabytes op på /? Det er en fysisk umulighed.

Undrede jeg mig ozze over. Laver du meget som root (som har sit homedir
under /) ? Jeg laver en del som root (don't flame me :o:) og min /
fylder pt. under 130MB, selvom jeg mangler en oprydning.

Ellers må du kunne kunne flytte noget fra / til fx. /usr og lave
symlinks fra disse dirs i / til /usr .
Hvis du laver meget som root (mail??? - dit valg...), kan du fx. flytte
nsmail til /home/root/nsmail, og lave et symlink.

Noget andet er at siden du vist ikke har en selvstændig /boot, bør du
ikke bruge fx. Partition Magic til at ændre /; du risikerer ikke at
kunne boote igen. Hvordan det fungerer med andre 'partition resizers'
ved jeg ikke...
--
Regards,
              Mogens Valentin