Redhat 7.0, kan ikke starte grafikmode

Hej er der en der kender lidt til problemet: Ved login starter hele
linux op som den skal lige indtil systemet skal slå over på grafiks
brugerflade (login). Der starter maskinen med at stå og klikke mellem
text/grafik (i realiteten er det bare sort skærm der står og klikker).
Efter et stykke tid kommer der en fejmelding om at "var/run/gmd.pid
was allredy running, but seems to been murdered mysteriously".
Det er muligt at logge på som root, i textmode. Jeg skal "bare" finde
ud af hvad der er galt/hvordan jeg laver det !!!! (Bare og bare, det
har nu drillet over en uge !)

Ved shutdown fejler x fontserver og LPD

Med venlig hilsen

Martin Rørdam