Re: Kerneopgradering paa en Alpha

On Tue, 09 Jan 2001 14:33:56 Jesper Lund wrote:
> Hej !
>
> Jeg sidder her med en Digital Personal Workstation, med noget AlphaBoot
> (NT-maaden) paa, og en Digital Alpha 21164 CPU. Jeg har forsogt at
> kompilere en 2.4.0 kerne til den, og det gaar saadn set ogsaa godt nok,
> problemet er bare
> at den bagefter ikke fra milo kan boote kernen.
>
> Nogen der har nogen faldgruber som jegh sikkert er faldet i ? Eller
> andre hints, som kan vaere nyttige ?
>
> Jeg faar ingen fejlmeddelelser, men den rebooter bare med det samme. Jeg

Det har jeg også prøvet en gang, men jeg kan ikke huske hvordan jeg løste
det :(

> har provet at vaelge forskellige CPU typer til den, med samme resultat:
> Generic, Miata og Noname.

Generic bør virke på alle Alphaer. Miata virker kun på Personal Workstation.
NoName duer ikke. Det er en anden maskine.

> I ojeblikket korer den med en 2.2.14-6.0 fra en RedHat 6.2.

Har du prøvet at kompilere en 2.2-kerne? Virker den?
Ellers skal du bare være helt sikker på at det er den rigtige hardware du
kompilerer til.

Men jeg har et bud: MILO er jo kompileret mod en bestemt kerne. Din sikkert
mod 2.2-et-eller-andet. Jeg ved ikke om det har noget at sige, da MILO jo
bare er secondary bootloader, men måske bryder den sig ikke om 2.4-kerner?

Har du spurgt eller søgt på redhats alpha-liste?

(Og hvis din SCSI-controller er QLOGIC og ikke ADAPTEC bør du bruge SRM til
at boote med, men det er en anden snak)

/kristian

--
Kristian Vilmann - kristian@xxxxxxxx
LinuxKonference i København: http://LinuxForum.dk/

Linux: The OS people choose without $200,000,000 of persuasion.