From: Claus Hindsgaul [mailto:claus_h@xxxxxxxx]
Sent: 10. januar 2001 11:48
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] Kernel 2.4

Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Hejsa...
>
> så skulle jeg også prøve lykken med 2.4, hvilket ikke går så godt :-(
>
> håber der er en som kan hjælpe.
>
> linuxbox'en stopper under opstart, de sidste 4 linier er som følgende
>
> request_module[block-major-3]: Root fs not mounted
> VFS: Cannot open root device "301" or 03:01
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

Du har vel kompileret understøttelse for både ext2 og ide-harddiske ind i
kernen - IKKE som moduler.
Skriver den, at den finder din IDE-controller og hda (evt. også hdb,
hdc...).
Hvis du bruger RedHat7 skal du huske at rette i Makefilen. De to steder,
hvor der står "gcc" skal der skrives "kgcc" for at bruge redhats mere
kernelkorrekte udgave af gcc.

--
Claus Hindsgaul
Reberbanegade 53, 4. th