Re: Fetchmail

Hejsa.

>Det er fordi fetchmail ikke kører som daemon som de fleste andre
>gør: fetchmail er afhængigt af den aktuelle bruger. Så når der ikke er
>logget nogen på (som der ikke er, når tingene i din rc.local starter) så
>benytter fetchmail ikke din .fetchmailrc.

Nu var kommandoen i rc.local jo netop at man skulle su'e hver bruger og så
starte en dæmon op for dem, så denne del af det vel jeg mene skulle virke.
Ideen skulle være, at hver bruger selv kunne rette deres .fetchmailrc uden
at skulle bede root om at lægge noget ind.

Ved nærmere  undersøgelse viser det sig, at fetchmail går kold over, at den
ikke kan slå adressen i min .fetchmailrc op, da jeg (på det tidspunkt
rc.local eksekveres) ikke har ppp-forbindelsen oppe og derfor ikke kan
benytte min isp's nameserver. En mulig løsning (som dog ikke er særlig
elegant, og som jeg helst vil undgå) er at sætte mailserverens adresse ind
i /etc/hosts. Så fungerer alt som det skal. Alternativt skal jeg tvinge
fetchmail til ikke at slå IP-adressen op for mailserveren, når daemonen
startes i rc.local, men det har jeg ingen ide om hvordan jeg gør. Jeg har
hentet fetchmail 5.6.2 og det ændrer ikke på resultatet.

Nogen gode ideer?

Mvh,

Claus