Re: Start af fetchmail ved boot ?

Ulrik Mailand wrote:

> Hej...
>
> Indrømmet det er et dumt spøgsmål, men hvis der var en der vill skrive et
> par linjer vil jeg være taknemmelig.

Nej da ikke spor.

> Hvis jeg gerne vil have en maskine til automatisk efter et reboot at starte
> fetchmail, f.eks kommandoen
>
> fetchmail -d 600

Nu har du jo adsl så jeg vil foreslå at du bruger crond.

crontab -e

og en linje som denne laver et pull hvert 10 minut.

*/10 * * * *   /usr/local/bin/fetchmail 1> /dev/null 2> /dev/null

(alt på en linje)

crontab bruger som default the VI editor, er man ikke til VI kan man
skrive:

EDITOR=pico; <enter>
VISUAL=pico; <enter>
export EDITOR VISUAL <enter>

eller rette sin /etc/profile

> Hvordan er det så man gør ? Det er noget med at lave et lille script så vidt
> jeg ved, men det har jeg ikke rigtig forstand på så hvis der var en der
> kunne give mig et lille eksempel på syntaks og hvor det skal være placeret
> vil jeg være glad.

Her skal du kigge i /etc/rc.d/* jeg er ikke sikker på hvordan RedHat
gør,
men hos Slackware er rc.local et passende sted for start scripts.

--
// Magnus