Re: xcdroast

>>>>> "Mike" == Mike Nielsen <mni@xxxxxxxxxxxxxxxxx> writes:

 Mike> Jeg vil gerne have xcdroast op og køre. Jeg er en smule træt af
 Mike> at bruge Win2k til at brænde CD'er med, da det gør systemet
 Mike> fuldstændig ubrugeligt.

 Mike> Jeg har et Sony CRX-140 drev, men xcdroast siger at den ikke
 Mike> kan finde noget CD-RW drev.

 Mike> Jeg kører med kerne ver. 2.4, og jeg har kompileret SCSI
 Mike> support og SCSI emulering ind i kernen; xcdroast siger at den
 Mike> ikke kan finde "Generic SCSI support", og at jeg skal prøve at
 Mike> køre 'insmod sg'.

 Mike> Derudover har jeg tilføjet følgende linie til min lilo.conf:

 Mike> append="/dev/hdc=ide-scsi"

Har du loadet modulerne? På en maskine med Plextors 12speed ide
brænder er der flg. moduler:

sg
ide-scsi
ide-cd
cdrom

Disse bliver loadet vha.

options ide-cd ignore=hdc
alias cdrom sr_mod
alias scd0 sr_mod
alias scsi_hostadapter ide-scsi
pre-install sg modprobe ide-scsi
pre-install sr_mod modprobe ide-scsi
pre-install ide-scsi modprobe ide-cd

Maskinen er en Debian Potato med 2.2.17 kerne, men der burde vel ikke
være så stor forskel med det og så med 2.4 kernen. Måske lige
modulnavne...

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson