Network Monitor

Jeg står overfor et net med momentane performanceproblemer. For at få et
overblik over flaskehalse ønsker jeg mig en rigtig god network monitor. Den
skal kunne mere end blot måle antal pakker; på en eller anden måde skal
den kunne hjælpe mig på vej ved at identificere hvilke servere eller klienter
der står for problemerne.

En søgning på freshmeat giver en helt masse projekter, men det er svært at få
et overblik over hvilke der stadig er gang i, og samtidigt tilstrækkeligt
udviklede.

Dette mener jeg at kunne se, men det kan sagtens være forkert:

mrtg kan vise pakker der går ind på et netkort. Altså ikke samlet
netbelastning. Kan kun vise samlet belastning.
ethereal ser ud til at være rigtigt god som packet sniffer, men har ikke
lige nogen monitorfunktion.

Hvad er der derimellem?

--
Kaare Rasmussen            --Linux, spil,--        Tlf:        3816 2582
Kaki Data                tshirts, merchandize      Fax:        3816 2501

Follow ups