Re: Sv: Porte til MASQ

"Anders K. Pedersen" wrote:

> NEJ! ipchains koden i 2.2 kerner regner med, at den har fuld råderet
> over alle porte mellem 61000 og 65095 og undersøger ikke, om de skulle
> være brugt af andre programmer på maskinen, så disse porte må *ikke*
> være med i ip_local_port_range.

Øhh, så forstår jeg enten ikke hvorfor min firewall virker, eller ozze
hvorfor jeg har problemer med visse udp-replies, så jeg må have en lidt
for generel udp regel.

Ligesom mange andre (Størner i sit ipchains eksempel på sslug, Ziegler i
Linux Firewall's...) sætter jeg portrange:

# Set local port range for listeners:
    echo "56000 65096" >/proc/sys/net/ipv4/ip_local_port_range

Snip af ipchains -L -n :

Chain input (policy DENY):
target     prot opt     source                destination
ports
ACCEPT     tcp  -y----  0.0.0.0/0            0.0.0.0/0             20
->   56000:65096
ACCEPT     udp  ----l-  0.0.0.0/0            0.0.0.0/0             53