Re: dns bind ver. 9.1.0

I artikel <3A77F209.4CFEB43F@xxxxxxxxxxxxxxxxx>, skrev "Anders M"
<andefeldt@xxxxxxxxxxxxxxxxx>:

> Er der kommet ny syntax i bind9.x.x i forhold til 8.x.x?
Næ, ikke afgørende.

Dog skal du være opmærksom på flg. ang dine zone-filer:
Det kræves nu, at du i starten af dine zonefiler definerer en "ekstra" default
TTL:
http://www.nominum.com/resources/faqs/bind-faq.html#nottl

I bind 8 fik du blot en advarsel, hvis ikke $TTL var defineret. I Bind 9
vil indlæsning af zonefilen fejle.

Eksempel:
Hvis du før havde
@       SOA dnsprovider.dk. hostmaster.dnsprovider.dk. (
            2001011801; Serial      (version of this zone file)
                     ; Remember to increase this after making changes!
                     ; Use the current date plus a number
                     ; (YYYYMMDDx)
            14400    ; Refresh     (how often slaves should check)
                     ; 14400 s   = 4 hours
            3600     ; Retry       (retry-interval after failed refresh)
                     ; 3600 s    = 1 hour
            5184000  ; Expire      (when slaves should give up)
                     ; 5184000 s = 60 days
            86400    ; Minimum TTL (caching time for foreign servers)
                     ; 86400   s = 24 hours
            )
            A       111.222.333.444
            NS      ns1.dnsprovider.dk.
            NS      ns2.dnsprovider.dk.
            MX 10   mail.isp.dk.

www	CNAME @

- Så skal du nu tilføje en linje i toppen af zonefilen:

$TTL 86400           ; Default TTL for any record.
                     ; Most often same as SOA TTL.
                     ; 86400   s = 24 hours
> [...]
            MX 10   mail.isp.dk.

www	CNAME @

> Jeg kører selv bind 8.2.2-etellerandet. Kan jeg bare opdatere mine
Min erfaring er, at Bind 9 kræver en kerne af generation 2.4, hvis den
skal køre som en non-root bruger.