Re: fil-signatur check - hvilke filer bør checkes?

"Klavs Klavsen" <ktk@xxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg havde tænkte mig noget i retning af alle /bin og /sbin dirs.. og /etc..
> behøves andet?

Selvfølgelig også /usr/{sbin,bin}. Hvis du få besøg af en stædig kan
han også lave bagdøre ved at lave specialversioner af forskellige
biblioteker /lib og /usr/lib. Bruger du moduler til din kerne? så skal
du også sikre dig for at han ikke ændre i
/lib/modules/<kernel-version>.

Generelt set alle steder hvor der ligger kode der udføres af en af de
brugere du vil have beskyttet, som for eksempel root.

--
  GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
  holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke