Re: Restaration af disk partition ?

Frank Damgaard wrote:

> http://www.sslug.dk/links#Programmer
> Se efter "Diverse utilities, findpart, editpart, findfat, getsect,
> putsect,.." måske de kanbruges til at redde noget ?
Det ser bestemt sådan ud.
Jeg kan ihvertfald få lov at se nogle filstrukturer på fat32 partitionen,
omend de ser mig noget underlige ud.

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Jeg tror du har sat en disk i en w2k maskine, der ikke har service pack
> 1. Det skulle angiveligt få w2k til at "spise" alle andre partitioner.

> Håndeditere partitionstabellen? Kan du huske den?
Jeg kan huske at windows partitionen ligger først, altså starter i cylinder
1!

Jeg er ikke helt ferm udi fdisk, så her kommer et spørgsmål inden jeg
kaster mig ud i det :

Kan jeg benyttes fdisk til at specifere en FAT32 partition ved at 'gætte'
antallet af cylindre. Jeg kunne vælge et cylinder antal der er stort nok
til mindst at indeholde de 4 Gb jeg husker partitionen var ? Derefter
mounte den readonly fra Linux, og så regne med at jeg ikke ødelægger noget ?

Mvh Thomas, og tak for hjælpen.