Colorado 8 GB tape problem

Jeg har en HP Colorado 8 GB tape streamer, som i lang tid har fungeret
uden problemer. Nu giver den konsekvent read/write error.
/var/log/messages siger noget i retning af:

Feb  3 18:36:38 adele kernel: ide-tape: ht0: I/O error, pc = 1e, key =
5, asc = 20, ascq =  0

Er der nogen, der har et kvalificeret bd på, hvad det skyldes? Er det et
problem med selve drevet (hardware) eller kan det være et
softwareproblem? [jeg kan ikke 100% udelukke, at problemet kan være
opstået ifm. en upgrade] Jeg kører SuSE 7.0 (kerne 2.2.16).

mvh. jfk

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Inform@ticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: 8672 0093