TrackMan Marble FX

hej derude.
Jeg har haft et problem igennem længere tid som jeg ikke har kunnet få
hul på, men nu ser der ud tl at ske noget.

Jeg ville gerne have mulighed for at scrolle i bl.a. emacs med min
TrackMan Marble FX.
Det er en TrackBaal som, i windows, scroller ved at holde en 4 knap ned
og så ellers køre på kuglen. Jeg har forsøgt med adskillige opsætninger,
men er kommet frem til at følgene rent faktisk registrer det den skal.

     Protocol    "MouseManPlusPS/2"
#     Protocol  "PS/2"
     buttons 6
     ZAxisMapping 6 5
#    Device      "/dev/psaux"
     Device  "/dev/mouse"
#    Emulate3Buttons
#    Emulate3Timeout    50

som i kan se har jeg prøvet lidt af hvert. OGSÅ IMPS/2 og det var
absolut ikke noget hit. MouseManPlusPS/2 og PS/2 synes at virke på samme
måde. Og det virker faktisk. I xev får jeg registreret alle fire
knapper, men nu kommer problemet. Hvordan fortæller jeg fx emacs og X at
mussepilen IKKE skal flyttes men fungere som buttom 5 og 6 når 4 knap
holdes nede. Altså -> jeg vil scrolle når jeg trykker på 4 knap og
ruller kuglen.

nogen forelag? (hjælp)  :-)

mvh Anders