Re: Install af linux over netværk

Gitte Wange wrote:

> Jeg vil prøve Mandrake 7.2
>
> jepsen maskinen kører RedHat 6.2
>
> Iso filer ?
> Jeg henter bare alt hvad der lå under i586 - ikke i iso-dir'et nej ... så
> det er alle filerne jeg er ved at hente. Er dette forkert ?

Nej, det skal bare gøres på en anden måde, hvis det er iso filer.

Nu kan jeg ikke lige huske mdk72's netinstallation, men under rh70 gør
man som følger:

Lad os sige, at det, du har downloaded, ligger i /home/xyz/i586 på din
rh62
maskine som bruger xyz.

Du skal først på den maskine gå ind i i586/images directoriet og lave
en bootdiskette (læs README filen dér):

dd if=network.img of=/dev/fd0 bs=1024

Prøv at boote på den diskette!

Du skal så vælge nogle IP numre, etc. etc., og vælg din rh62 maskine
som ftp server, og vælg ikke-anonymous ftp (så vil den spørge om
brugernavn (xyz) og
password), det er nok nemmere end at sætte anonymous ftp op på rh62
maskinen.

Man skal så vælge directoriet /home/xyz/i586 til at installere fra.

Prøv det!

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk