Re: Mus virker ikke under Debian

>>>>> "Gitte" == Gitte Wange <gittewj@xxxxxxxxx> writes:

 Gitte> Jeg har netop installeret debian på en af mine maskiner og
 Gitte> ville så gldeligt starte min x server.  Men det kunne jeg ikke
 Gitte> da den ikke kunne finde /dev/mouse.  Under opstart finder den
 Gitte> ganske rigtig en PS/2 mus .. men hvor hægter den så denne på
 Gitte> henne hvis det ikke er /dev/mouse ?  har osse prøvet med
 Gitte> /dev/tty0 og det virkede heller ikke :-(((

/dev/psaux er det korrekte device til en PS2 mus. Nogle gange er
/dev/mouse linket til dette device, men ikke altid. Du kan altså gøre
to ting, enten lave et symbolsk link til /dev/psaux og kalde
/dev/mouse eller også i XF86Config angive /dev/psaux som værende mouse
device.

/Thomas
--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson