X og intel 82815 grafikchip

Hejsa

Jeg er igang med at installere debian på min nye maskine på arbejdet. Den
har (så vidt jeg kan finde ud af) en grafikchip, der står 82815 (i815) på
ryggen af. Problemet (det evigt tilbagevendende?) er, at jeg ikke kan
finde ud af at få XFree86 og kortet (ok chippen sidder på bundkortet) til
at spille sammen.

Første forsøg gik med XFree86 3.3.?, men så osede jeg lidt rundt på
nettet, og fik indtrykket af, at jeg skulle forsøge med 4.0.2, hvilket jeg
gjorde. Tilsyneladende understøtter 4.0.2 heller ikke i815, men i810 og
i760 og en mere?

Inden "MS Windows 2000 - build with NT technology" kommer istedet for
Debian, ville jeg lige høre, hvad sslug.teknik kunne foreslå. Ville jeg
eventuelt i desparation kunne gå ned til den lokale computerdimse-
forretning, og _købe_ et andet grafikkort, som så ville kunne få lov til
at køre X? Vil det kunne lade sig gøre, eller ville kortene bare komme op
at slås?

Mange hilsner

Christian

--