Re: lockd: connect from unprivileged port

Kjeld Vang Larsen wrote:

> "MONZ" <monz@xxxxxxxxx> skrev i en meddelelse

> Ja, det er rigtigt det dem.

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener...(?)

Hvaba? Bare fordi jeg vrøvler fredag aften :o:
Læser du din log igen ser du at der står 216.99.200.242:2604<4>; 2604 er
et portnummer for en bestemt service. Normalt kan du finde portnummer i
/etc/services, men den indeholder ikke alle services. Jeg fandt den i
port-num2.txt fra www.linnetsol.co.uk .

2604 er tcp og udp portnummer for nsc-ccs NSC CCS networksciences.net,
hvad det så end er.
At der står connect from unpriviledged port skyldes at porten ligger
over 1024; alt under kaldes priviledged ports. Beskeden er SVJV ganske
ufarlig.
Securedesign.net har forsøgt at connecte til den type service (igen,
aner ikke hvad nsc-ccs er), men af linierne
  lockd:accept failed (err11)
ser det ud til de bliver afvist.

Stammer 'lockd' fra noget overvågning/loganalyzer stads du har
installeret? Kan ikke finde nogen referencer til lockd på mit eget
system.

'Damn, glemte at scripte min tcpdump af trafikken': Jeg ærgrer mig over
jeg glemte at skrive fx. 'script securedesign.test' inden kommandoen til
at kigge på netværkstrafikken, tcpdump -li ppp0 .
--
Regards,
              Mogens Valentin