Re: SCSI Backup

On Tue, Feb 13, 2001 at 11:07:31 +0100, Elias Naur wrote:

>  Jeg har just installeret et gammelt aha1542 kompatibelt (ISA) SCSI adapter
>  samt en HP Surestore T4 til at lave backup.  Jeg har dog problemer med
>  hastigheden, idet baade tar, afio (og KBackup) ikke kan skrive til baandet

Nu er aha1542 ikke så hurtigt da du anvernder en PCI maskine og aha1542
er med ISA (og ISA på PCI maskiner virker langsommere end gamle AT/ISA PCere)

Og er det 1542a, 1542b, 1542c, 1542cf ?......
nogle tidlige modeller er med jumpere, senere C-modeller er
med BIOS-indstillinger. (måske skal det finjusteres/ stilles jumpere....)

>  stopper som der sker aktivitet paa disken (sikkert ved flushing af
>  diskcacher), og starter igen lige derefter.  Er det bare for langsom
>  hardware (pentium 200 MMX med 63 MB RAM) eller er der noget galt? Det er
>  ikke nemt for mig at skaffe et PCI SCSI adapter, men kunne det vaere
>  hjaelpen?

Du anvender vel DMA på dine IDE diske ?
IDE diskenen kunne jo også være for langsomme ?
Det kan også være et problem med finjustering/indstilling af
SCSI adapter eller måske driveren (aha1542 driveren er vist ganske gammel
og måske ikke optimeret til nye kerner, eller skal have nogle
ekstra parametre?)

PCI SCSI adaptere er nu ikke så dyre , men at finde en der passer
til gammel hardware kan måske være et problem.
I så fald er det bedst hvis man kan låne/teste den inden køb.

>  Der sidder ikke andet paa SCSI kortet, specielt er alle diskene i
> computeren

Og den er korrekt termineret ?
(i begge ender, dvs. i tape streamer og på aha1542)

--
Frank Damgaard