Re: 3c597 EISA med mac adresse FF:FF:FF:FF:FF

On Sun, 4 Feb 2001, Jon Bendtsen wrote:

> jeg har et aeldre 3c597-TX EISA, der findes med FF:FF:FF:FF:FF som mac
> adresse.
> Det giver en masse colissions i foelge ifconfig, og faktisk virker kortet
> ikke.

Så vidt jeg husker er MAC-adressen med kun F'er broadcastadressen. Det kan
godt forklare de problemer du har.

> Jeg har forsoegt at compile en ny dribver til det som et modul, men det
> gik ikke saa godt.

Hvilken version af kernen, hvor fik du driveren fra, osv.?

> Kan jeg snyde kortet ved at tvinge det til en anden MAC, eller evt. ved at
> linux altid paa alle pakker saetter en anden MAC adresse paa ??

Normalt er det sådan at MAC-adressen læses fra en ROM på kortet
og indsættes i pakkerne af linux kernen (eller driveren?). Kommandoen
ifconfig kan bruges til at ændre MAC-adressen (se "man ifconfig"), hvis
ellers driveren understøtter det. Hvis driveren ikke understøtter
ændringer vha. ifconfig bliver du nok nødt til at rette i kildeteksten.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen