subdir = subdomain

Hejsa.

Jeg har spurgt før, men kan ikke forstå de svar jeg har fået, så
nu prøver jeg igen.

Jeg har i apache's konfigurationsfil opsat en virtuel server:

www.dansbo.dk

Den har Document Root på /var/www

Nu kunne jeg godt tænke mig at få ændret i konfigurationsfilen
således at den virtuelle server automatisk laver et subdomain
når jeg laver et underbibliotek i /var/www.

Hvis jeg laver: /var/www/sub1 så kunne jeg godt tænke mig at
adressen sub1.dansbo.dk så automatisk virkede.

Altså noget med at /var/www/* = *.dansbo.dk

Og hvis det skal være rigtigt godt så kunne jeg også tænke mig
at www.*.dansbo.dk ville virke.

Er der en der kan give et eksempel på hvordan jeg skal lave
dette?
Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal jeg bruge en
RewriteRule, men jeg kan ikke få ind i knolden hvordan det virker.

På forhånd tak.
 Jimmy Dansbo

Follow ups