Re: Replikering af filsystem

> Replikering kan jo være mange ting. Lad os høre noget mere om dit problem;

Problemet ligger i at jeg har mailserver, hvor funktioner ønskes splittet op på flere servere. Derfor har jeg brug for at kunne have de samme data på flere servere. Man kunne selvfølgelig benytte NFS, men hvis den ene server så skulle få det dårligt ville dette jo også påvirke de andre/den anden server.

> - Hvor meget data er det?

Omkring 1-2 GB data.

> - Hvor ofte skal data være synkront?

Hele tiden - dvs. at diskoprationer ikke må være forsinket mere end et par sekunder.

> - Behøver begge kopier at kunne tilgås transparent?

Det kommer an på, hvad du ligger i ordet transparent. De applikationer, som bruger data'erne har ikke brug for filelocking (SVJV).

--

Med venlig hilsen
Henrik Olesen