Re: netværkstrafik-måling af de andre maskiner på nettet?

Ja med en hub, kan det lade sig give sig.. men pas på med at skifte til
switch (så bør du bruge snmp i switchen til formålet :-)

       .\|/.
       (o o)
--ooOo--(_)--oOoo------| This mail has been sent to you by: |----------

Klavs Klavsen, IT-coordinator and Systems Administrator at
Metropol Online - http://www.metropol.dk
Tlf. 33752700, Fax 33752720, Email ktk@xxxxxxxxxxx

Private Email klavs@xxxxxxxxxxx
  .oooO    Oooo.
__(   )___(   )_____This mail is based on 100% recycled bits_________
   \  (    ) /
    \ _)  (_/

                    "sh"
                    <pbk410@pbk.d        To:     sslug-teknik@xxxxxxxx
                    k>                   cc:
                                         Subject:     Re: [TEKNIK] netværkstrafik-måling af de andre maskiner på nettet?
                    26-02-2001
                    17:51
                    Please
                    respond to
                    sslug-teknik

Det virker nogenlunde: Ntop sætter netkortet i promiscuous mode og modtager
alle pakker fra de andre maskiner på hubben. Jeg skal bare have fundet
udaf,
hvordan jeg deler trafikken op i dansk trafik og "resten".
Evt. hvis jeg ved hvilke IP-ranges der bruges i .dk (?), eller om pakken er
routet via DIX'en. Men der bliver jeg nok nødt til at kontakte min ISP

/søren