Re: Lovligt reverse-DNS resultat?

On Sun, 04 Mar 2001 22:02:24 +0100, "Kent B. Hansen"
<kent.hansen@xxxxxxxxxxx> wrote:

> Jeg kunne være ligeglad, men maskinen på nummeret er vores
> NAT/firewall, og jeg mener visse andre paranoide firewalls afviser
> forespørgsler, hvis der er fejl i reverse-lookup...

Det er mere almindeligt, at adgang (fx. til at tjekke post)
afvises, hvis reverse lookup slet ikke findes.

Derfor: Sørg for, at reverse lookup giver noget fornuftigt. Allerhelst
det samme som "forward" resolving. På den måde er der mindst forvirring.

Husk: Sikkerhed opnås ikke vha. "security by obscurity".