Re: jeg kan ikke sende mails mere via PHP

Kjeld Vang Larsen wrote:

> [...]
> Jeg er kommet i den uheldige sitiuation, at jeg
> ikke længere kan sende mails via php.
> Endtil for kort til siden har det kørt ganske glimrende på
>  min RedHat6.2 (postfix). Men efter jeg har opgraderet
> til RH7.0 kan jeg ikke mere. Der er ligeledes installeret
> postfix på den, og jeg kan snildt sende mails fra konsollen
>  til eksterne adresser. Hmmm...Gad vide om jeg har glemt
> noget. Heg har ikke været inde og ændre i php.ini (hvilket
> jeg ikke mere jeg skulle!?)
> Min php version er 4.0.4pl1.
>
> Og det er det samme script jeg bruger til at sende mail med!?

I phpini er der nogen instillinger til mailfunction

Jeg ved ikke hvor meget fra henholdsvis php3 til php4 og hendholdsvis
rh6.2 til rh7.0 men den standartopsætning er der er i php3 rh6.2 heddder

sendmail_path = sendmail -t

den er ovenikøbet udkomenteret. Derfor kan det undre lidt at du har
været i stand til at få 6.2 php2 til at fungere. Men der er vel et eller
andet opsætningsscript der har været ansvarlig for at det blev sat
rigtigt op.
Men gå ned og se hvad der står i php.ini til at starte med.

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen