Installation af Creative Lab Omni CD-ROM driver til Linux

Jeg har en gammel 486'er, som jeg vil anvende som fileserver med Linux, som
styresystem. Jeg har aldrig anvendt Linux før og er en almindelig Window
bruger.

Jeg har forgæves forsøgt at installere Redhat 7.0 og kan boote 486'er med en
Linux redhat boot diskette. Jeg kan imidlertid ikke få CD-Rom drevet til at
fungere under booten. Linux redhat boot disketten vil ikke installere sbpcd,
som jeg har valgt af de mulige cd-rom drev under booten. Jeg har forsøgt
uden held at definere adressen som
sbpcd=0x240,1
men den vil ikke æde den. (De 240 kommer fra min config.sys (DOS)). Der
sidder iøvrigt også en Colerado tape streamer i 486'en.

Der ligger p.t. Windows 3.11 på 486'er og jeg kan godt boote med en DOS boot
diskette og få CD-Rom drevet til at fungere med DOS.

Kan nogen hjælpe?

Finn P. Brodersen

Follow ups