Re: For små fonte i Netscape

"John B. Jacobsen" wrote:

> Jeg er utilfreds med bogstavernes størrelse i
> Netscape (rh7). Har installeret xfstt, men uden
> bedring. Har også prøvet at rette font size i
> edit-preferences, men det hjalp ikke meget.
> F.eks. TD's nummeroplysning giver meget små
> bogstaver, der faktisk ikke er til at læse
> medmindre man printer det ud på printeren.
>
> Er der nogen, der kan hjælpe ?

Næppe. Det er en af svaghederne ved HTML, der er alt for megen magt til dem der laver
siderne. Hvis den der laver siden bruger fonttags med absolutte angivelse på
fontstørrelser så giver det problemer for folk der bruger andre skærmopløsninger, jeg har
selv det samme problem, jeg sidder ved en 19" skærm med 1280*1028. Du kan i preferences
skrive at browseren altid skal vælge dine fonte, men det kan give et forfærdeligt rodet
billede.
Du kan bare konstatere at TD er nogle idioter til at lave htmlsider. Husk så selv at bruge
CSS når du laver din egne sider:-)

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen