Re: RE: Kombination af NFS/Samba muligt?

spring@xxxxxxxxxxxx wrote:

> Undskyld at jeg skal have skåret det ud i pap, men er det muligt at
> eksempelvis directory´et
>
> /home/dunderklumpen
>
> er sharet både via NFS og Samba ... altså *samme* directory?

Ja, sagtens! Du skal ikke gøre noget specielt i den forbindelse. Blot
angive delingen i NFS og i Samba som normalt. Det vil IKKE give nogen
konflikt.
Hvis du holder en fil åben for skrivning i Samba eller NFS, vil den være
låst for skrivning for andre i både Samba og NFS og lokalt på serveren, så
der ikke er to, der skriver til den samme fil på samme tid.

--
Claus Hindsgaul
Reberbanegade 53, 4. th