Re: Linux låst fast.

On 28 Mar 2001, Ole Tranberg wrote:

> Nu har 'memtest' kørt 80 gange, det tog 20 timer og der kom ingen
> fejl, så mon ikke mine ram har det fint?

Jow. Herligt at kunne udelukke noget, ikke.

> (Hvad gør jeg i øvrigt med min bad block?)

Generelt tror jeg ikke du kan swappe på en partition med en bad block. Du
kan sagtens lave et ext2 filsystem som blot undlader at bruge denne block,
men swap er vist anderledes.

> På det tidspunkt havde min maskine kørt i næsten 24 timer uden
> problemer, men dog også uden at jeg havde brugt netscape. Da jeg havde
> slået den gamle swap fra, og den nye swap til, prøvede jeg at starte
> netscape - men allerede inden den første side (slashdot.org) var læst
> ind, blev hele mit system igen låst fast.

Og, du er _sikker_ på at det ikke blot er X der låser? Har du prøvet med
magic-sys-request? Kan den pinges? Netscape har en evne til at låse X -
det er også temmeligt galt, men rent usermode problem...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The Microsoft Dictionary

           standards: The way Microsoft does something. However if you do it
                      the same way we will sue you.