Vedr.: Re: Vedr.: [TEKNIK] DNS opsætning

Hej Dan,

Ur welcome.. iøvrigt så bør du altid svare til sslug.. pga.

1) så kan andre folk give deres besyv med.. muligvis ved de noget jeg ikke
ved.. og muligvis har jeg lige travlt.. også kan du få svar hurtigere fra
dem..
2) det er rart at kunne se løsningen på problemet i sslug-arkiverne.. så
kan andre folk lære af dine problemer..

:-)

once again.. se kommentarer (>>)

       .\|/.
       (o o)
--ooOo--(_)--oOoo------| This mail has been sent to you by: |----------

Klavs Klavsen, IT-coordinator and Systems Administrator at
Metropol Online - http://www.metropol.dk
Tlf. 33752700, Fax 33752720, Email ktk@xxxxxxxxxxx

Private Email klavs@xxxxxxxxxxx
  .oooO    Oooo.
__(   )___(   )_____This mail is based on 100% recycled bits_________
   \  (    ) /
    \ _)  (_/

Hej Klavs.

Mange tak for hjælpen, jeg er ligeså stille ved at få styr på mine DNS
servere.

Jeg havde lavet et domæne som tilsyneladende kørte, og derefter lavet et
script til at oprette resten. Og der er over 100, så jeg kan godt se
problemet når vi skal skifte til en anden webserver engang.

Jeg har nu oprettet et CNAME "webserveren", som jeg henviser til fra mine
domæner.
Like this:
; Nameserver entries
dan-mortensen.dk. NS    ns1.herningfolkeblad.dk.
dan-mortensen.dk. NS    ns2.herningfolkeblad.dk.

aok-zonerne på master-serveren..
-)

; All the other entries
www     3600 IN A       webserveren.
@       3600 IN A       webserveren.

domæne, skal du fjerne . efter den..
(FQDN).. dvs. f.ex. webserveren.mit-domæne.dk.

TTL skal selvfølgeligt sættes op når jeg er færdig.
Mvh Dan Mortensen
Herning Folkeblad

bare med at starte zone-filen med en $TTL
simpelt som muligt.. :-)