Re: PHP

Manuel Salinas wrote:
> er der nogen der ved hvad der skal stå i httpd.conf
> til at køre en php Script.

Se http://cvs.sslug.dk/linuxbog   webbogen under PHP.

Du skal inkludere følgende i listen af LoadModules
LoadModule php4_module /usr/lib/apache/libphp4.so

ClearModuleList
før AddModule .. begynder

AddModule mod_php4.c

<IfModule mod_php4.c>
   AddType application/x-httpd-php .php .php3 .phtml
   AddType application/x-httpd-php-source .phps
</IfModule>

Bruger du Troels Arvin's PHP rpm'er så virker det "out of the box".

Hvordan ser dit PHP script ud?
Virker din PHP indstallation? Dvs. kan du fx. køre php fortolkede
scripts fra kommando linien?

> More information about this error may be available in the server error log."

Har du kigget i /var/log/apache/error_log om der er mere information?

Mit gæt er at du ved et uheld har defineret .php som værende
en extension, der skal udføres som et CGI script, dvs. en er
skal fortolkes af cgihandleren.

CGI scrips defineres som følger, står der .php istedet, så forklarer
det fejlen.
AddHandler cgi-script .cgi

Alternativt så har du installeret PHP på en måde så det crasher når
det kører, i hvilket tilfælde du også får den fejlmeddelelse du
citere.
--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *