Re: Printerproblemer

=?Windows-1252?Q?Mikkel_Rokk=E6r?= <jmr1@xxxxxxxx> writes:

> I RH6.1 + 6.2 er der fejl i lpd demonen. Opgrader din printer deamon
> til lprng, den virker!  FOR at få din printer deamon igang igen
> hurtigt, skal du slette dine printer køer og genstarte
> /etc/rc.d/init.d/lpd restart Det skulle gerne virke.

Det har virket (stort set) smertefrit i ret lang tid, jeg ved dog ikke
om den version (0.50-7.6.x) er den der følger med RH6.1 eller om den er
blevet opgraderet (det er ikke mig der har installeret maskinen, så
havde den kørt Debian).

Jeg prøvede at slette printerkøerne på den hårde måde (slettede
størstedelen af /var/spool/lpd/<printernavn>) i går, jeg havde bare
stoppet lpd inden, men det skulle man vel kunne tillade sig.

Nu har jeg lige prøvet igen, det ser ikke ud til at det har ændret det
store. Til gengæld så opdagede jeg lige at to af printerne delte
spool-katalog, det var muligvis medvirkende til at jobbene kom ud af den
forkerte printer.

Ellers må jeg jo opgradere til lprng, jeg bør alligevel skifte, så det
bliver muligt at holde øje med hvem der skriver hvor meget ud.

Lige lidt uddata fra et par programmer, som alt i alt viser problemet:
[root@server lpd]# /etc/rc.d/init.d/lpd status
lpd (pid 13844) is running...
[root@server lpd]# lpc status all
lp:
        queuing is enabled
        printing is enabled
        no entries
        no daemon present
anden_sal:
        queuing is enabled
        printing is enabled
        no entries
        no daemon present
tekst2:
        queuing is enabled
        printing is enabled
        no entries
        no daemon present
redaktion:
        queuing is enabled
        printing is enabled
        no entries
        no daemon present
kopimaskine:
        queuing is enabled
        printing is enabled
        no entries
        no daemon present
[root@server lpd]#

Henrik

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
   Modeline  "912x684"    64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734