rester av lilo?

Hej!
Jag har stött på ett (för mig) märkligt problem.  Jag har stoppat in en
gammal hd som /dev/hdb i min burk, när jag försöker boota nu verkar det
som om det finns en gammal lilo på den. Av någon outgrundlig anledning
går den i gång i stället för den på hda och jag får en kernel panic.

Tar jag bort den fungerar allt igen. Tar jag bort hda blir det samma
kernel panic, så det borde inte ha att göra med hda.

Det går fint att boota med en diskett och att använda hdb.

Jag har försökt fdisk och formatera i både win me och linux, utan
resultat, samma problem kvarstår, men inga problem rapporteras.
Fdisk (linux) säger att partitionen börjar på sector 63 och att det finns  62
unallocated sectors.

Några tips?

Bosse

Follow ups