Resizing af / mount (ReiserFS)

hejsa
Jeg er kommet i den lidt kedelige situation at en af mine maskiner stort
set ikke har mere plads på mit root mount ( / ).
Jeg kører med ReiserFS på alle mine partitioner og jeg ved at disse kan
resizes - hvilket jeg også har gjort med mit /home mount (skrumpede det
100mb så jeg havde noget at tilføje til / ).
Desværre kan jeg ikke få den til at resize mit / mount, da den siger at
jeg ikke har adgang til at rette på et allerede mountet drev, og da jeg
jo ikke ligefrem kan køre unden / så ved jeg ikke helt hvad jeg skal
gøre.

Nogen der har en ide til hvordan dette gøres lettest ?

(hvis det hjælper noget:  Mandrake 7.2 med alle opdateringer)

MVH
kim

--
Remember, there's a big difference between kneeling down and bending
over.

Follow ups