Re: SV: Hjflp! Memory og Kernel panic problem

Palle Arentoft wrote:
> Jeg har lært at man i lilo.conf skal angive at der er 191 mb. Alt over 64
> mb ram skal angives med 1 mb mindre. Kan ikke lige huske hvorfor.

Fordi bios reserverer 1-2MB til sig selv. Hvis man overhovedet behøver
angive ramstørrelsen, gætter jeg på maskinen har en 'broken bios' og
Linux heller ikke har kunnet tilgå hardwaren direkte, som den ellers
defaulter til.
En anden ting er at det kan være en god ide at beholde den
pre-installerede kerne og moduler når man bygger sine egne, netop for at
ha' noget sikkert at boote op i hvis (når?) man fu.... en ny
konfiguration op :o:
Jeg navngiver altid pre-installationen 'linux-inst' i lilo.
--
Regards,
          Mr Dev - Mogens Valentin