RE: dhcp og squid

On Thu, 19 Apr 2001, Kim Johansen wrote:

>Det er tjekket og det er der ikke... Nogen der har andre ideer?

Enten hedder din dhcp-proces noget andet, eller også er din squid-box
ikke dhcp-server.

Hvad er det for en Linux?

Er du fuldstændig sikker på at der ikke er kludder i netværksadressserne?
Virker squid'en som den skal? Hver gang?

Tag et kig i din syslog. Sikkert /var/log/messages. Står der noget om
MAC-adresser? Måske noget i retning af:

Apr 15 09:35:55 kx2 dhcpd: DHCPREQUEST for 172.16.254.182 from 00:c0:4f:79:5f:ac (TIC_PC) via eth0
Apr 15 09:35:55 kx2 dhcpd: DHCPACK on 172.16.254.182 to 00:c0:4f:79:5f:ac (TIC_PC) via eth0

/kristian